Kul grej.

När är fick du reda på att du var gravid? 22 mars 2010

Hur gammal var du? 24

Mådde du mycket illa? Ja!!Kräktes varje dag fram till v. 17.

Hade du mycket halsbränna? Nej.

Var du känslig?
Nä, inte mer än vanligt :)

Hade du mycket foglossning? Inte något alls.

När kände du bebisens första sparkar?
  v. 17
 
Var du ofta orolig?
Nja, inte så mycket som jag trodde jag skulle va.

Sparkade bebisen mycket?
Ja!!

När började du läcka bröstmjölk?
Minns inte riktigt men ca v. 22 kanske.

Fick du bristningar?
Ja, en del.

Blödde du någon gång?
Nej.

Hur många Ultraljud gjorde du?
Två. RUL i vecka 19 och ett i v. 33.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag ville försöka klara mig utan bedövning så länge som möjligt annars hade jag inte några andra speciellt tankar. 

Vilket BB födde du på?
Lund.

Hur började din förlossning?
Jag var på IKEA med min syster och vi satt och käkade köttbullar. När vi sedan skulle gå runt och kolla så började jag få väldigt ont så jag åkte med syster hem. Låg på hennes soffa till C kom dit vid 17 tiden.  Då ringde vi förlossningen som sa att vi skulle stanna hemma ett tag till och att jag skulle ta ett bad. Vi åkte hem och det första jag gjorde var att gå på toaletten och då gick vattnet. Då ringde jag förlossningen igen och då sa dom att vi kunde komma in för en kontroll. Då var kl 18.15.
Hur många timmar tog din förlossning? 17!! Avslutades med kejsarsnitt.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Kejsarsnitt.

Hur mycket var du öppen när du kom in?
2-3 cm.

Vilken smärtlindring tog du?
Jag badade, sen fick jag lustgas (underbar) och till sist epidural.

Dragen med sugklocka?
Nej.

Blev det komplikationer?
Ja. Henrik hade svalt en del fostervatten och hade svårt att andas när han kom ut. Han fick sedan ligga på Neo i 11 dygn för att få extra syre.

Var du rädd för något?
Till en början var jag rädd att han inte skulle klara sig.

Fick du sys? Dom sydde ihop snittet ja :)

Vem var med på förlossningen?
Pappa C. Jag var vaken under snittet och C satt hos mig hela tiden.

Vilken vecka födde du i? 39+5

Vad var vikt och längd på bebisen?
3650g & 48cm.

Huvudomfång? 35 cm.

Blev det en pojke eller flicka? Världens finaste pojke!

Vad fick barnet heta?
Henrik Åke (efter min pappa) Karlsson
Var allting värt det? JA!!!

Ammade du?
I några veckor, men gick sedan över till flaska. Det var det som kändes rätt för mig just då.

Hur gammal är barnet nu?
7 månader.

Vad tyckte du om förlossningen? Det var nog det häftigaste jag varit med om! Visst gjorde det ont och var jobbigt men jag tyckte ändå det var fantastiskt.
När kommer nästa barn? Förhoppningsvis inom en 2 års period. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar