Ta vara på varje unikt ögonblick

Världen är grym! I förrgår eftermiddag dog en bekant till min mamma och syster. Hon hade cancer. Och hon hade inte bara cancer. Hon hade även 4 barn. Den yngsta är inte ens 2 år gammal. Kan någon förklara för mig varför sådant händer? Varför var dom 4 barnen tvungna att mista sin mamma? Varför var hon tvungen att tas ifrån dom? Jag blir så arg och frustrerad! Jag vill göra något! Jag vill hjälpa till att forska och försöka hitta botemedel till denna hemska och elaka sjukdom som drabbar så många unga och fina människor!!

Men jag får mig också en tankeställare. Man ska ta vara på livet, leva för dagen och inte ta saker på för stort allvar. Berätta för sina nära och kära att man älskar dom. För vem vet hur länge man egentligen får stanna här på jorden? 

Anna, vila i frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar