Oscar, Lovisa eller Astrid?

Det kan väl inte ha undgått någon att Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel väntar barn! Som den sanna royalisten jag är så skulle jag ljuga om jag sa att jag inte är överlycklig över denna fantastiska nyhet. Äntligen en kunglig baby!!

Övriga europeiska kungahus är ju redan fyllda med ljuvliga små barn så Victoria och Daniels lilla prins eller prinsessa kommer ha en hel drös med kungliga kompisar.
Drottning Paola i Belgien leder liga med sina 12 barnbarn och efter henne kommer Drottning Beatrix av Holland och Drottning Sofia av Spanien som har vars 8.

Sedan har vi ju våra grannländer där det också kryllar och små prinsar och prinsessor.
Danmark: Kronprins Frederik och kronprinsessan Marys barn Prins Christian, Prinsessan Isabella, nytillskotten tvillingarna Prins Vincent och Prinsessan Josephine. Prins Joakims söner, Prins Nikolai, Prins Felix och Prins Henrik.

Norge: Kronprins Haakon och kronprinsessan Matte Marits barn: Prinsessan Ingrid Alexandra, Prins Sverre Magnus och Mette Marit son Marius. Prinsessan Märta Louise och Ari Behns barn, Maud Angelica, Leah Isadora och Emma Tallulah.

Då återstår ju frågan: Är det en prins eller prinsessan som ligger och växer i Kronprinsessans mage och vad finns det för namnförslag?

Mina egna gissningar är Oscar och Lovisa, eller möjligtvis Carl och Astrid. Vad tror ni?


2 kommentarer:

  1. Ja gör det! Löp och köp :D Den är ganska tunn, men den blir super att ha inne när man har mysdagar :D Kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja vi får se om det blir några fler sådana inlägg i framtiden :)

    Kram!

    SvaraRadera